Hart voor Swaziland

Onder de halve marathonlopers van zondag 30 juni bevond zich Gosse-Jacob Sprietsma. Gosse-Jacob (41) is voorzitter van het ThuisFrontTeam dat zich inzet voor weeskinderen in Swaziland. Hij en zijn vrouw Natasja zijn vrienden van Anne en Birgitte van der Zaag, die vorig jaar voor onbepaalde tijd naar Swaziland verhuisden om zich daar in te zetten voor de vele weeskinderen. Swaziland, dat
ingesloten ligt tussen Zuid-Afrika en Mozambique, heeft een enorme aidsproblematiek, hetgeen ervoor zorgt dat veel kinderen hun beide ouders verliezen en zodoende wees worden. Gosse-Jacob wilde de familie Van der Zaag een financieel hart onder de riem steken door deel te nemen aan de halve marathon, een van de hoofdonderdelen van Zeewolde Endurance.

Gosse-Jacob liep zondagmiddag een prima tijd: 1.36.29. Daarmee verhoogde hij zijn sponsorinkomsten nog eens met € 100,-. ,,Aanvankelijk had ik aan toezeggingen € 400,-,” vertelt hij. ,,Een gulle gever bood aan dat bedrag te verdubbelen. Als ik binnen de 1.40 zou binnenkomen, beloofde hij nog € 100,- extra. Dat is gelukt, waardoor ik € 900,- bij elkaar heb gelopen voor Swaziland.” Tijdens de halve marathon werd Gosse-Jacob hartstochtelijk aangemoedigd door het ThuisFrontTeam dat het aanwezige publiek tevens hartjes uitdeelde om het werk voor de weeskinderen in het (Zuid-)Afrikaanse land onder de aandacht te brengen.

Bron: Zeewolde Actueel

Wanneer ons werk u interesseert,
zijn we blij als u doneert.

Wij accepteren PayPal

• 9.jpg
  • 8.jpg
  • 11.jpg
  • 13.jpg
  • 7.jpg
  • 16.jpg
  • 18.jpg
  • 12.jpg
  • 6.jpg
  • 15.jpg
  • 5.jpg
  • 10.jpg
  • 4.jpg
  • 1.jpg
  • 3.jpg

Nieuwsbrief aanmelding

Elke twee maanden brengen we een nieuwsbrief uit. Door uw mailadres hieronder achter te laten blijft u op de hoogte van de fam. van der Zaag.
Please wait

Vind ons op facebook

SFbBox by psdtohtmlcenter.com

Colofon